Subiecte de concurs - Etapa a II-a - Comper-Lectura si scriere creativa

Clasa pregătitoare

 

Tiiit-tiiit! Pe un drum de ţară, Micul Camion Albastru salută vesel prietenii de la fermă şi animalele îi răspund: Oac-oac, Cotcodac, Mu-muuu! Creează un desen în care să ilustrezi animalele preferate de la fermă. Nu uita să îl incluzi în desenul tău și pe Micul Camion Albastru.

Inspiră-te din ilustrațiile cărții Micul camion albastru, scrise de Alice Schertle.

Se scanează desenul și se postează pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa I

Alege o poveste din cartea Basmele românilor și creează un desen în care să ilustrezi aventura ta preferată. Poți folosi și cuvinte scrise.

Inspiră-te din ilustrațiile cărții Basmele românilor, în care ai întâlnit cele mai frumoase povești.

Se scanează desenul și se postează pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa a II-a

Citește cartea Povești și legende din Europa pentru clasele I-IV, alege o poveste preferată și scrie o compunere de maximum două pagini (format A4/ corp12/ cu semne diacritice) în care să explici alegerea făcută.

Se postează paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa a III-a

 

Alege experimentul preferat din cartea Ghidul celor mai bune proiecte științifice școlare, de Janice VanCleave. Scrie o compunere de maximum două pagini (format A4/ corp12/ cu semne diacritice) în care să descrii pașii pe care i-ai urmat pentru a realiza experimentul, cum te-ai simțit și ce ai învățat nou.

Se postează paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

  

Clasa a IV-a

Citește cartea Ana și lupul. Scufița Roșie pentru cititori profesioniști, scrisă și ilustrată de Francisca Stoenescu. Alege o poveste preferată și scrie o compunere de maximum două pagini (format A4/ corp 12/ cu semne diacritice) în care să argumentezi alegerea ta.

Se postează paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa a V-a

Citește cartea Ochi de lup, a autorului Daniel Pennac și scrie o compunere de maximum două pagini (format A4/ corp 12/ cu semne diacritice) în care să imaginezi un alt final al cărții, unul în care să fii și tu implicat.

Se postează paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa a VI-a

Alege cinci sarcini din cartea Jurnalul meu trăsnit, scrisă de Keri Smith și rezolvă-le.

Scrie o compunere de maximum trei pagini(format A4/ corp 12/ cu semne diacritice) în care să-ți descrii experiența trăită și propune alte două provocări noi. Argumentează-ți alegerile.

Se postează paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa a VII-a

Alege ce pagini dorești din Aceasta nu este o carte, a autoarei Keri Smith și completează cerințele într-un mod cât mai creativ.

Apoi scrie o compunere de maximum două pagini (format A4/ corp 12/ cu semne diacritice) în care să subliniezi valoarea cărții și gradul de interes al subiectului abordat pentru colegii de vârsta ta.

Se postează paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa a VIII-a

Citește cartea Cele o mie una fantome, a scriitorului Alexandre Dumas, alege o povestire preferată și scrie o recenzie de maximum trei pagini (format A4/ corp 12/ cu semne diacritice).

Se postează paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa a IX-a

Citește cartea Fură ca un artist, scrisă de Austin Kleon și află cele „10 lucruri pe care nu ți le-a spus nimeni despre cum să fii creativ”.

Scrie un eseu de maximum trei pagini(format A4/ corp 12/ cu semne diacritice) în care să subliniezi valoarea cărții și a subiectului abordat.

POSTEAZĂ paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa a X-a

Citește cartea Linișteee! Puterea introvertiților într-o lume asurzitoare de Susan Cain și scrie o recenzie de maximumtrei pagini (format A4/ corp 12/ cu semne diacritice).

POSTEAZĂ paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa a XI-a

Citește Cum se citește o carte, scrisă deJ. Mortimer Adler și Charles Van Doren.

Scrie un eseu de maximum trei pagini(format A4/ corp 12/ cu semne diacritice), în care să subliniezi importanța subiectului cărții și cum te-a ajutat acest ghid să cunoști în detaliu toate nivelurile de lectură și tehnicile de citire adecvate pentru parcurgerea cărților, indiferent de domeniu.

POSTEAZĂ paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Clasa a XII-a

„Față de munca noastră dăm dovadă de devoțiunea călugărilor, și, întocmai ca și ei, unii dintre noi vor fi vizitați de viziuni, iar alții vor trudi în toate zilele, cunoscând gloria doar de la distanță, îngenunchind în capelă, dar neprimind niciodată un Tony, ori un Oscar, sau un premiu National Book. Și totuși, vocea linistită și mică poate să vorbească în noi la fel de tare ca în oricine altcineva. Astfel că ne rugăm. Câțiva vor cunoaște faima. Onoarea însă îi va vizita pe toți cei care muncesc. Ca artiști, experimentăm faptul că Dumnezeu e în detalii... Producându-ne arta, ne facem viețile artistice. Producându-ne arta, ne întâlnim direct cu mâna Creatorului nostru.”

(Julia Cameron, Cum să eliberezi artistul din tine)

Pornind de la acest citat, scrie un eseu de maximum cinci pagini (format A4/ corp 12/ cu semne diacritice) ajutându-te de ideile prezentate în carte.

POSTEAZĂ paginile cu răspunsuri pentru concurs pe site-ul www.qvis.ro.

 

Recititi cu atentie Regulamentul concursului AICI.

 

  revista invatamantului preuniversitar   revista ComputerMath   revista Q-edu   parteneri